Nieuwe reisblog

1 mei 2018 - Viljoenskroon, Zuid-Afrika

Ik heb een lange tijd niks geschreven. We zijn een week naar Kaapstad gegaan en heb gewisseld van verschillende klassen, zodat ik ook kon zien hoe de andere klassen les kregen. Ik geef tegenwoordig ook extra bijles aan Unathi. Unathi heeft psychische problemen, wat hij precies heeft is nog onduidelijk maar er zijn nu onderzoeken gaande. Wat mij erg opviel is dat hij nooit veel mee kreeg van de lessen in het klaslokaal.
Ik ben naar Miss Julien (de directrice van de school) gegaan met het voorstel om hem extra bijles te geven voor bepaalde vakken. Dit vond ze een heel goed idee, dus ben daar meteen mee aan de slag gegaan.
Op onze school hebben ze geen onderwijsassistenten, zorg coördinatoren of andere mensen die extra hulp bieden voor kinderen die dat nodig hebben. De docenten doen alles zelf en bieden daarnaast ook nog extra zorg aan de kinderen met rugzakjes. Dit doen ze super goed. Ik heb veel respect voor de docenten op school. Ik zie hoe druk ze het hebben met het lesgeven aan hun 25-30 kinderen. Daarnaast bieden ze ook alle extra hulp voor alle kinderen die dat nodig hebben. Dit zonder hulp van mensen buitenaf.
Deze maand ga ik nog meer extra hulp bieden aan bepaalde kinderen. Ik vind dit heel leuk om te doen, ook omdat ik de kinderen zie genieten. Je merkt dat bepaalde kinderen te weinig aandacht krijgen en dat ze zo blij zijn als er naar de geluisterd wordt en ze goed geholpen worden.
3 maanden zijn eigenlijk veel te kort. Miss Julien heeft al tegen Sara en mij gezegd dat we veel langer kunnen blijven als we willen haha. Ik heb zo'n fijn gevoel als ik op stage ben. Ik merk dat we echt een verschil kunnen maken. Ik had hier best langer willen blijven om nog meer te doen op de school. Elke dag geniet ik weer opnieuw en opnieuw. We zijn er nog 1 maand wat heel kort klinkt als ik er zo bij stil sta. Ik wil eigenlijk ook nog helemaal niet weg.
Nog extra veel genieten dan maar ;)

1. Petra:
    1 mei 2018
    Wat heerlijk dat je daar zo op je plek bent!!
    Nog even een maand genieten en nog veel leren en wie weet ga je nog wel een keer terug!!Liefs Petra