24 uur op Istanbul

5 maart 2018

Vandaag is het de 3e dag in Viljoenskroon. Eigenlijk zouden we hier al 4 dagen zijn, maar dat werden er 3. Dit kwam omdat 2 meiden van ons 17 waren, en naast alle verplichte papieren, geen birth certificate en akkoord van hun ouders hadden, zonder dat we dit wisten of geïnformeerd werden. Hierdoor moesten we 24 langer op Istanbul blijven. Zelf zei ik in Nederland dat ik het best jammer vond dat ik niets van Istanbul zou zien, uiteindelijk kon ik dus nog wel Istanbul verkennen.

Om half 7 's ochtends lagen we in bed, maar Peti ik en Sara hadden de wekker om 8 uur gezet. Zo konden we nog genieten van het ontbijt in ons luxe hotelkamer. Ook zijn Peti en ik de stad nog even in geweest. Het was een leuke ervaring, maar we vonden het ook niet erg om weer uit deze stad te vertrekken. Na veel regelen, niet altijd even behulpzame, vriendelijke mensen en bellen is het ons gelukt om de vliegtickets om te boeken.

Eenmaal aangekomen in Johannesburg, werden we opgehaald door Willy en Cindy, de eigenaren van de plek waar we 3 maanden zouden verblijven. Onderweg konden we al genieten van het Zuid-Afrikaans landschap. Wat me op viel, was dat alles veel vlakker was als verwacht. Het landschap was heel groen en ik heb veel mooie bomen en planten gezien. Ook vond ik het bijzonder om te zien hoe goed alles onderhoudt was op de plekken waar we langs kwamen. Tijdens de rit hebben we al wat Afrikaanse woorden geleerd.

De plek waar we slapen is erg mooi, veel lieve mensen en een goede sfeer onderling. Ik ga het hier wel 3 maanden volhouden.

1. Peggy:
    5 maart 2018
    Lieve lieve Lea. Ben ook erg benieuwd naar je eerste schooldag.
  2. Erik W:
    17 maart 2018
    Gaat goed zo, Lea...keep up the good work and spirit